מחיר הזהב העולמי – מחיר זהב אונליין 24/7 – מחיר אונקיית זהב

מחיר הזהב

מחיר הזהב משתנה בכל רגע בהתאם לביקוש ולהיצע בשוק הזהב העולמי. גרף הזהב שלפניכם מציג מחיר זהב בזמן אמת 24/7 ואת שער הזהב ההיסטורי. בנוסף, המאמר שלפניכם מתעמק במחיר הזהב, בוחן את המסע ההיסטורי שלו החל מ״תקן הזהב״ ועד לימינו אנו, מסביר כיצד מחושב מחיר הזהב בעולם ומה משפיע על מחיר הזהב העולמי.

זהב נחשב להתגלמות של עושר ולסמל סטטוס כבר אלפי שנים. הוא הפך מ״מטבע גלובאלי״ לבסיס של הכלכלה המודרנית ונחשב כיום ל״נכס מקלט״ המגן מפני אי ודאות כלכלית ותקופות משבר. המחיר שלו מושפע ממגוון תמורות ושינויים בעולם, החל ממצב כלכלי ועד מתיחות גיאופוליטית ומלחמות, והוא לעתים נחשב ל״משקף״ של המצב החברתי והכלכלי בעולם. מהו מחיר הזהב ואיך נקבע המחיר של זהב?

מחיר הזהב, המכונה גם ״מחיר הספוט״ (Gold Spot Price) הוא המחיר של אונקיית זהב, כאשר ״אונקיה״ (או ״אונקיה טרוי״ – Troy Oz) שוות ערך לכ-31.1 גרם זהב טהור. המחיר של אונקיית זהב נקבע בהתאם לביקוש ולהיצע בשוק הזהב בעולם, אשר בו אלפי קונים ומוכרים. פקודות קניה ומכירה מוזנות לתוך מערכת ממוחשבת הקובעת בזמן אמת בימי המסחר (שני עד שישי) את מחיר הזהב, המשתנה כאמור בכל רגע בהתאם לתנודות השוק. המחיר של הזהב הוא אחיד בכל העולם ונקוב בדולר במרבית המקרים, אך עשוי להשתנות מעט בין אתרי מסחר שונים ובורסות בעולם.

הזהב נחשב ל״נכס מקלט״ השומר על ערכו לאורך השנים ובדגש על תקופות משבר. ואכן, מחיר הזהב מציג עלייה עקבית לאורך השנים, גם בתקופות של משברים כלכליים וחוסר וודאות וגם בתקופות של צמיחה. הזהב נחשב למתכת מבוקשת להשקעה הן בקרב משקיעים פרטיים והן בקרב בנקים מרכזיים בעולם, הקונים זהב בכמויות הולכות וגדלות כדי לגדר את הסיכון ולהבטיח הון גם כאשר ערך הכסף נשחק.

מהם הגורמים המשפיעים על מחיר הזהב?

זהב נחשב ל״מטבע גלובאלי״ ולפיכך לסחורה שאיננה מושפעת משינויים מקומיים ונקודתיים אלא משינויים גלובאליים. גורמים כמו מצב הכלכלה העולמית, מתחים גיאופוליטיים, תנודות במטבעות מובילים (במיוחד הדולר האמריקאי), אינפלציה ושיעורי ריבית משחקים גורמים משמעותיים בהשפעתם על מחיר הזהב. בנוסף, עלות הכרייה והייצור, מדיניות הבנק המרכזי והביקוש להשקעות משפיעים גם הם על מחיר הספוט של הזהב, מה שהופך אותו לנתון דינמי ומתפתח כל הזמן.

במיוחד מעניין לראות את ההשפעה של משברים כלכליים על מחיר הזהב. לאורך ההיסטוריה, הזהב תיפקד כעוגן פיננסי עבור משקיעים בתקופות משבר. כאשר השווקים רועדים והבורסות קורסות, מחיר הזהב נוטה לשמור על ערכו או לעלות כתוצאה מהסטה של כסף מנכסים עתירי סיכון לנכסים בעלי סיכון נמוך, כאשר הזהב בראש.

כיצד מחשבים את מחיר הזהב?

מחיר הזהב נקבע כיום באופן דיגיטלי, בדומה למסחר בסחורות אחרות ובמניות. מערכת ממוחשבת קולטת פקודות קניה ומכירה של סוחרים בשוק הזהב העולמי ומשקללת אותם לשער ״יציג״, המכונה ״שער הספוט״ או ״שער הספוט של הזהב״. מחיר זה משתנה בכל רגע בשעות ובימי המסחר (שני עד שישי), ומהווה את המחיר בו קונים ומוכרים זהב בזמן אמת.

בנוסף, במהלך יום המסחר ארגון ה-LBMA (London Bullion Market Association) קובע ״מחיר פיקס״ (Gold Fix Price) פעמיים ביום – בבוקר ובערב. מחיר זה מהווה נקודת ייחוס לצורך ביצוע עסקאות עתידיות בזהב, לרוב עסקאות בסכומי כסף גדולים, ומסייע לסוחרים לבצע את הפקודות בנקודת זמן מוסכמת וקבועה (בשונה ממחיר הספוט המשתנה בכל רגע).

מחשבון הזהב – כמה שווה הזהב שלכם?

הזן משקל בגרם

בחר טוהר מתכת

שער זהב

שווי הזהב שלך

איך הכלכלה העולמית משפיעה על שוק הזהב?

מחירי הזהב נעים לעתים קרובות באופן הפוך למצב הכלכלה העולמית. בתקופות כלכליות חזקות, המשקיעים נמשכים לנכסים מסוכנים יותר עם פוטנציאל לתשואות גבוהות יותר, מה שמוביל בדרך כלל ל״קיפאון״ במחיר הזהב או לירידה. לעומת זאת, ירידות כלכליות מובילות בדרך כלל לעלייה במחירי הזהב מכיוון שהוא נתפס כהשקעה בטוחה יותר החסינה מפני פיחות ואינפלציה במטבע. ניתן לראות זאת היטב במשברים הכלכליים האחרונים – הן המשבר הפיננסי של 2008 והן במשבר הקורונה. בולט במיוחד הוא מחיר הזהב על רקע המלחמה בין רוסיה לאוקראינה והמתיחות בין ישראל לחמאס במזרח התיכון וברמת המאקרו בין ארה״ב לאיראן. אלו הובילו לזינוק חד במחיר הזהב ושבירת שיא מחיר הזהב של כל הזמנים.

מעקב אחר מחיר הזהב בזמן אמת ב-2024

בעידן הדיגיטלי של היום, משקיעים וחובבים יכולים לעקוב בקלות אחר מחיר הזהב בזמן אמת. אתר סל גולד מציע גרף זהב המציג את מחיר הזהב בזמן אמת וכן נתונים היסטוריים בפרקי זמן לבחירתכם, אשר יסייעו לכם לנתח את מחיר הזהב לאורך השנים ולקבל החלטות מושכלות באסטרטגיות ההשקעה או המסחר שלהם. למרות התנודתיות במחירו, הזהב ממשיך לככב כנכס פופולרי ומבוקש בתיקי ההשקעות. המוניטין ההיסטורי שלו כמקור בעל ערך רב, בשילוב עם יכולתו להגן מפני אינפלציה וסיכוני מטבע, הופכים אותו לנכס רצוי ובטוח, במיוחד באקלים כלכלי לא יציב.

מחיר הזהב העולמי הוא משחק מורכב של כוחות שוק ואינדיקטורים כלכליים, כמראה המשקפת את מצב הכלכלה העולמית. ההבנה כיצד מחושב מחיר הזהב ואילו גורמים משפיעים על התנודות שלו חיונית לכל מי שמחפש להשקיע או להבין את המתכת היקרה הזו. כפי שהוכיחה ההיסטוריה, הזהב נותר אבן יסוד של יציבות פיננסית, עדות למורשת המתמשכת שלו ולערך היציב שלו לאורך ההיסטוריה האנושית.

הבהרה: אין לראות במידע הכלול באתר זה משום ייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי מכל מין וסוג שהוא. המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!