מכירת זהב – איפה כדאי למכור זהב ואיך עושים את זה?

מכירת זהב

מכירת זהב היא פעולה בה לרוב אדם פרטי מעוניין להמיר זהב ישן שבבעלותו – כמו מטבעות, מדליות ותכשיטים – לכסף מזומן. פעולה זו מהווה אפשרות פשוטה ונוחה למימוש ערך המתכת הגבוה, כאשר המתכת הנוצצת נמצאת כיום כמעט בכל בית בישראל, אולם בתהליך זה עולות לא מעט שאלות – איפה כדאי למכור את הזהב שלי? היכן אקבל את המחיר הטוב ביותר עבור הזהב? 

מהם השיקולים שחשוב שאקח בחשבון?

אז יש לכם זהב ישן בבית ואתם לא בטוחים איפה כדאי למכור אותו ואיך זה עובד? מכירת זהב תלויה בראש ובראשונה במציאת קונה אמין, אולם היא כרוכה בניואנסים שחשוב להכיר כדי לקבל את התמורה הטובה ביותר. במדריך המקיף שלפניכם נתעמק בעולם של מכירת זהב, נבין מה צריך לדעת כשניגשים למכור זהב ישן וניגע בכל מה שחשוב לדעת כדי שתפיקו את המרב ממכירת הזהב שלכם.

איפה אפשר לבצע מכירת זהב ישן?

מספר חברות וגופים קונים זהב – ביניהם סוחרי זהב מומחים, חנויות מקומיות, חברות זיקוק ואספנים פרטיים. למי כדאי לפנות? בזהב, הבחירה הנבונה תהיה לבחור בגוף האמין, הוותיק והמקצועי מביניהם. כמובן שחשוב להשוות מחירים ולבחון מספר הצעות, כאשר המטרה היא למצוא את הקונה שיציע את המחיר הטוב ביותר. אולם, הערכת שווי הוגנת ושקופה תהווה את קנה המידה הראשוני ממנו ייקבע הסכום שתקבלו ולכן חשוב לוודא שמדובר בגוף אמין ובעל ניסיון מוכח אשר ישקף את השווי האמיתי של הפריטים שברשותכם.

מהו מחיר הזהב ואיך הוא נקבע?

לפני שאתם מבצעים מכירת זהב חשוב להבין מהו מחיר הזהב וכיצד הוא נקבע. . מחיר הזהב   נקבע בהתאם לביקוש ולהיצע בשוק הזהב העולמי. יחידת המשקל המקובלת עבור זהב (ומתכות יקרות באופן כללי) נקראת ״אונקיה״, כאשר אונקיה אחת של זהב שווה ל-31.1 גרם זהב טהור.

מחיר הזהב בעולם משתנה בכל רגע במהלך ימי ושעות המסחר (שני עד שישי) באמצעות מערכת ממוחשבת המציגה בזמן אמת את מחיר הזהב בשוק. בנוסף, פעמיים ביום המסחר, בבוקר ובערב, נקבע ״שער פיקס״ – מעין שער יציג המשמש את סוחרי הזהב כעוגן לביצוע עסקאות עתידיות.

ניתן לראות ולברר את מחיר הזהב בדף מחיר הזהב שבאתר.

מהו המחיר עבור מכירת זהב?

מחיר מכירת זהב ישן ייקבע בהתאם למשקל וטוהר הזהב של הפריטים שברשותכם. מרבית המטבעות, המדליות והתכשיטים אינם מיוצרים מזהב טהור 9999 (או 99.99% זהב) – חלקם מיוצרים מזהב 22 קראט (כלומר 91.6% זהב והשאר ממתכות נוספות), 14 קראט (58.3% זהב) ועוד. הערכת שווי מקצועית היא המפתח כדי להבין את שווי הזהב שברשותכם – וזו תתבצע כשלב הראשון בכל ביצוע מכירת זהב. לרוב רכישת הזהב בפועל והתשלום יתבצעו בשער מוסכם או שער עתידי אשר ייקבע מראש בניכוי עמלת מכירה אשר תשתנה בין הגופים השונים.

מתי מומלץ למכור זהב?

בתקופה האחרונה מחיר הזהב נמצא בקרבת שיא כל הזמנים, ולכן תקופה זו תהווה פוטנציאל גבוה למימוש. אולם, השיקול העיקרי ב״תזמון״ הוא אישי: האם הכסף יכול לשמש אתכם לצרכים יום יומיים כרגע? אולי תרצו להעביר אותו לאפיק השקעה אחר, או להשתמש בו כדי לסייע לילדים? אם אחת מהתשובות נכונות, כנראה שהזמן הנכון הוא כרגע.

מכירת זהב – השורה התחתונה

מכירת זהב מהווה דרך מצוינת להמיר פריטים שיושבים בבית לכסף מזומן בקלות ובמהירות. ישנם מגוון גופים אשר קונים זהב, אולם חשוב מאוד שהקו המנחה המרכזי יהיה בחירה בגוף אמין, ותיק ובעל ניסיון ומוניטין מוכח, על מנת להימנע מ״מאעכרים״ למיניהם (ובהחלט לא חסר בשוק).

סל גולד מהווה את אחד הגופים האמינים, הוותיקים והגדולים בישראל בקניית מתכות יקרות מהשוק הפרטי והעסקי. עם למעלה מ-65 שנות מוניטין ואלפי לקוחות מרוצים, איתנו תוכלו למכור את הזהב שלכם בביטחון ובשקיפות מלאה בכל שלבי התהליך, תוך ליווי אישי ומקצועי עד לקבלת התשלום עבור הזהב בחשבון הבנק שלכם. מוזמנים ליצור איתנו קשר דרך דף יצירת הקשר באתר – נשמח לעמוד לשירותכם.

הבהרה: אין לראות במידע הכלול באתר זה משום ייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי מכל מין וסוג שהוא. המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!